reklama

Olympiáda na Slovensku

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

„Dobrý deň!" - ozvalo sa v telefóne dnes pred obedom. „Dobre sme sa dovolali na Slovensko?", pokračovala volajúca. „Áno, áno, nech sa páči, počúvam. Gubač pri telefóne.", uviedol som pravdivo do slúchadlá pevnej linky, aj keď hlas na druhej strane znel prinajmenšom zaujímavo. Môžem povedať, že mal príchuť tajomnosti, čo vo mne vzbudzovalo pocit miernych obáv, ba dokonca príznakov strachu. „Kto volá?", pokračoval som opatrne. „Voláme z Londýna, priamo z riadiaceho orgánu organizačného výboru letných olympijských hier. Pri telefóne podpredsedníčka Medzinárodného olympijského výboru Gunnila Lindbergová", predstavila sa v telefóne volajúca. „Ehm, v poriadku, a čo potrebujete?", opýtal som sa. „Práve dnes ráno sme odhlasovali nový postup pri získavaní nových krajín do štruktúry žiadateľov o možnosť organizovať tento športový sviatok. Budúce hry budú v Rio de Janeiru, ale to už isto viete. Ďalšiu krajinu sme vylosovali náhodne. Kolega, ďalší podpredseda Čiharu Igaja z Japonska vybral vašu krajinu tak, že sme rozkrútili veľký glóbus, zaviazali sme mu oči a postavili ho ku glóbusu. On ho zastavil a prstom ukázal na jedno miesto. Bol to len malý bod, ale cez lupy sme videli, že je to celkom určite Slovensko. Potom sme zobrali elektronický telefónny zoznam vašej krajiny a náhodne sme vygenerovali vaše číslo. Teraz vám voláme a s radosťou oznamujeme, že sme vás zvolili za šéfa organizačného štábu pre Olympijské hry v roku 2020 na Slovensku. S prípravou začneme už zajtra. Priletí k vám náš zástupca Mário Vásquez Raňa z Mexika a bude vašou pravou rukou pre kontakt s nami. On vám už vysvetlí všetko osobne. My sa uvidíme v roku 2016 v Riu a dohodneme podrobnosti.", ukončila dlhé vysvetľovanie podpredsedníčka MOV, pani Lindbergová. „No, ďakujem vám za dôveru, len neviem, či ste sa dovolali správne. Ide o to, že my sme veľmi malá krajina na takéto niečo a ja s tak veľkými akciami nemám vôbec skúsenosti", začal som sa brániť. „Veď je to vynikajúca možnosť zviditeľniť sa. Viete si predstaviť, koľko turistov k vám príde? O peniaze sa nebojte, všetko hradí MOV a všetky športoviská aj olympijská dedina, čo zostane po olympiáde ostane vo vašej krajine, pre vašich obyvateľov.", argumentovala Lindbergová. „Takže my už vôbec nemusíme súťažiť, uchádzať sa?", opýtal som sa neveriac. „Presne tak! Zmenili sa pravidlá a vy ste mali veľké šťastie! Pochopte to už!", zdôraznila. „Tak dobre, ale nechcete teda aspoň nejakého skúseného šikovného človeka namiesto mňa? Veď ani jazyky neovládam, času nemám, lebo musím tu v dedine riešiť naše ochotnícke divadlo.", oponoval som ďalej. „A čo sa vy prehoha všetkého tak bojíte? Veď všetko s vami bude robiť celý náš MOV, dodáme vám ľudí, peniaze, postavíme športoviská, byty, spropagujeme vás v médiách a vy osobne budete pri tom. Aj s vašim divadlom vám pomôžeme. Navyše, všimli ste si, že mi rozumiete? A ja som Švédka! Všimli ste si to vôbec? Asi nie, však? A viete prečo? My sme vás už dnes vybavili neobyčajnými schopnosťami. Telepaticky, cez energetické trojkruhy magnetických vĺn sme vám poslali schopnosti, ktoré od vás budeme potrebovať. Hovoríte dvanástimi jazykmi sveta, ovládate manažment, marketing, ekonómiu, umenie. Viete písať, ste zhovorčivý. Len vidím, že sme zabudli pribaliť odvahu. Ale to vyriešime v druhom balíku, keď vám pošleme plastického chirurga. Váš zjav sme nemohli riešiť cez energetické trojkruhy, to by ste si už ráno v zrkadle všimli a mohli ste sa zľaknúť, keďže tá odvaha neprešla. Trošku upraviť však potrebujete, to iste uznáte. Náš vyslanec Mário Vásquez Raňa vám zajtra večer povie, kde ste objednaný a na kedy.", pokračovala sebavedomo s neutišujúcou rozhodnosťou pani zo Švédska. „Ani som si nevšimol, že by som zrazu mal nejaké zvláštne schopnosti, ale je pravda, že vám rozumiem, hoci, ...ani som si to neuvedomil.", povedal som zamyslene s pomalým, skúmavým tónom, počúvajúc svoj vlastný hlas. „Skutočnou pravdou je, že tieto schopnosti sa nedajú poslať, tie má v sebe každý. Dajú sa však prebudiť. Metódu prebúdzania neobmedzených schopností cez diaľkový prenos vymyslel už Albert Einstein ako transformáciu fotónovej teórie svetla. Celý balík sa potom posiela cez energetické trojkruhy magnetických vĺn. A hoci všetky svoje ďalšie objavy zničil (pre dobro sveta), táto teória sa objavila v našej organizácii MOV v roku 1940.", vysvetlila mi opäť pani Lindbergová. „Aha, niečo mi to hovorí, aj keď teraz si presne nespomínam... Ale ako sa k vám mohla dostať jeho teória?", zvedavo som sa opýtal. „Pán Einstein mal veľmi dobrého priateľa vo vtedajšom predsedovi MOV Bailletovi-Latourovi z Belgicka. Keď sa v roku 1940 mala konať olympiáda v Helsinkách a nekonala sa kvôli vojne, Albert mu napísal osobný list, v ktorom ho upokojoval a snažil sa zmierniť jeho zármutok. List však napísal na papier, kde na rube predtým opísal diaľkový prenos prebúdzania schopností. To si pravdepodobne nevšimol a list poslal zo Spojených štátov amerických aj so spomínaným popisom. U nás vo výbore MOV sme si to všimli, keď sme v archíve hľadali korešpondenciu medzi spomínanými pánmi. Potreboval ju k svojej diplomovej práci jeden študent.", zakončila neuveriteľný príbeh pani na druhej strane telefónu. „Aha, tak už mi je to všetko jasné. Dobre teda, som rád, že ste si vybrali našu krajinu. Kedy môžem očakávať vášho zástupcu?", opýtal som sa už s vážnejším a serióznym akcentom. „Zajtra večer priletí do Košíc a bude vás kontaktovať. Mobil si ani nemusíte brať. Máte v sebe zabudovaný špeciálny komunikačný čip doktora Jacquarda. Ale to už je iný príbeh.", povedala Lindbergová. „V poriadku, tak zajtra. Majte sa pekne.", ukončil som rozhovor a išiel som si prečítať ďalšiu kapitolu z knihy čínskeho básnika Sima Qiana v origináli.

Ondrej Gubač

Ondrej Gubač

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

vyštudovaný dôchodca Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu